2 Haziran 2014 Pazartesi

Fon Perde Dikimi- DIY

Merhabalar,

Uzunca bir aradan sonra çok şükür eski rutinime geri döndüm ve yeniden bir şeyler dikmeye başladım. Bu kez üşenmedim arkadaşıma fon perde dikme işini üstlendim. Olur muydu, olmaz mıydı derken biraz önce 1 kanat bitirip pencerede denedim. Aslında zor bir şey yok fakat kumaş büyük olunca insanın gözü korkuyor. Boşuna gözümde büyütmüşüm diyebilirim, hiç zorlanmadım çünkü.  

Desen harika, bu aralar çiçekli kumaşlardan o kadar çok var ki insan desen seçmeye zorlanıyor. Arkadaşım Engilish Home'dan tül perde aldı, bu çiçekli fon perdeler en çok tül perde ile yakışıyor. Bu kumaşın eni aslında 1,85'ti, çok geniş olabilir düşüncesi ile yarısından 1 kanat yapalım dedik. Ama kendiliğinden de kıvrılınca 50 cm'e düştü. Bu şekilde de kullanılabilir ama daha enli olsa daha güzel görünür.


Kumaşı istenen ölçülerde kestikten sonra 3 kenarını kıvırdım. Üst kenarına da biraz pay verip ekstraforu diktim.
Bu arada dikiş makinem de arızalandı, yardımcı olabilecek birileri varsa sevinirim. Sorun şu, alt ipliği zor alıyor ancak bir kaç batımdan sonra, ve düz dikişte arada sırada geniş dikiyor... Biraz bakım yaptım, yağladım ama tam anlamıyla düzeltemedim. 

Diğer 3 kanadı da diktikten sonra paylaşacağım buradan.

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder