20 Şubat 2014 Perşembe

Anlatımlı Cepli Etek Dikimi

Selamlar,
Kendime uzun zamandır dikmek istediğim cepli keten eteği bugün tamamladım ve öncelikle kendim beğendiğimden burada paylaşmayı uygun buldum. Bu sefer daha da detaylı bir şekilde fotoğraflama imkanım da olduğundan, dikiş dikmeyi yeni öğrenen arkadaşlara da yardımcı olacağımı umut ediyorum. Bu eteği benim için daha da güzelleştiren 3 önemli faktör var ki bunlardan biri dantel fistosu, bir diğeri ise maaliyetinin 7 Lira olması. Son olarak bir diğer özellik cepli olması. Ne giyersem giyeyim cepli olması benim çok hoşuma gidiyor. Telefondu, anahtardı elimde taşımayı sevmiyorum. Çanta içerisinde ise bulamıyorum.(Biraz da düzensizlik var tabii).
Neticede cepsiz bir kıyafet giydiğimde çok zorlanıyorum. Bir de sanki cepli kıyafetlerin daha farklı bir havası var sanki. 
İşte nacizane tül güpürlü, cepli eteğim.. 



Yapım aşamalarını bol fotoğraflı olarak dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım.



1- Kumaşı 2 ye katladım. Bel çevremin yarısı ölçüsünden 5-6 cm fazla ölçüsünde bel genişliği, boyunu da 55 cm kadar gelecek şekilde kumaşımı kestim. Maalesef benim bel genişliğim NEREDEYSE 100 cm olduğundan ( ne ara bu hale geldim acaba) kareye yakın 2 kat kumaş elde ettim. Aynı ölçülerde boyu biraz daha az astar kestim.



2- Astar kumaşından cepleri kestim. Onun ölçüsünü de elimle belirledim. Ceplerim de kalp şeklinden oluştu :)



3-Ceplerin doğru yüzlerini yerleştirmek konusunda biraz sıkıntı yaşadım ama onu da kumaşın yüzü nasıl kullanılacaksa o şekilde çevirerek nasıl olması gerektiğini tespit ettim. Daha anlaşılır olacaksa, cepleri dikerken yüzler birbirine bakacak şekilde diktim. 


4-Resimde toplu iğnelerin bulunduğu yerlerden tüm eteği birleştirdim. Cepler güzel bir şekilde dikilmiş oldu.

5- Sadece yanlarını birleştirdiğim astarı eteğim içine yerleştirdim. Burada ayrı kemer kumaşı kesmiştim ama boyunu uzun bıraktığım için ayrıca kemer dikmeye gerek duymadım. Beli astar da içinde kalacak şekilde katlayarak diktim. İçine lastik geçirdim.


6- Boyu her taraf aynı olması için 50 cm olarak toplu iğnelerle belirledim. Etek ucuna da tül güpür yerleştirdim.



Ben çok sevdim. Umarım sizler de beğenmişsinizdir. 

Sevgiler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder