15 Nisan 2014 Salı

Kot Pantolondan Geri Dönüşüm Şapka

Merhaba,

Daha önce kullanmadığım kot pantolonumdan etek yapmıştım. Nasıl olduğunu merak edenler için DETAYLAR BURADA. Bu projeden kalan paça kumaşlarını atmamıştım, belki bir işe yararlar diye. Çok işe yaradılar, bakın paçalardan ne yaptım....


Hem saçlarınızla uğraşacak vaktiniz olmadığında kurtarıcı hem de duruşu itibariyle çok güzel. Şimdiye kadar nedendir bilmem bere, şapka, şaç bandı hiç bir şeyi yakıştıramazdım kendime ama bu şapka modeli galiba sonunda oldu. Daha önce seyrettiğim bir sinema filminde buna benzer bir şapka beğenmiştim ve hafızaya almıştım. Onun dışında kalıp, ölçü ve ilham kaynağım yok.
Yapılış aşamaları ise;



1-ilk paçayı daire şeklinde kestim.

2- Daireyi baş ölçüme uyacak şekilde pililer ile daralttım.
 3- İkinci paçadan baş ölçüm uzunluğunda ve yaklaşık 5cm genişliğinde bir şerit kestim. Bunu ortadan ikiye katlayarak katlı olan tarafı şapkanın çevresi ile birleştirdim.


4-Önü için de göz kararı bir parça kestim. İçerisine sert durması için eva yerleştirdim ve de astar olarak pembe kumaş tercih ettim. Önce kot ile pembe kumaşı tersinden dikerek ters çevirdim. Sonra ise içine evayı yerleştirdim.


5-Yukarıdaki resimde iğneli yerlerden dikerek evayı da sabitlemiş oldum.

6-Son olarak iki parçayı birleştirdim.



Kullanmadığım pantolonu son zerresine kadar değerlendirmiş olmanın verdiği huzur ve ortaya güzel, kullanışlı bir sonuç çıkarabilmiş olmanın verdiği mutluluk bana birkaç gün yeter. Erkek çocuklarına bu şapkaları çok yakıştırıyorum, oğluma da dikicem en kısa zamanda. İlerleyen zamanlarda da kokoş versiyonları, kışlık versiyonları, süslemeliler, ışıltılılar .....

Sorunuz olursa cevaplamaktan mutluluk duyarım.

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder