6 Nisan 2014 Pazar

Etkinlik Elbisesi

Herkese selamlar,

Heyecanlı çekirgeler dikiş etkinliğinden çok renkli ve çok güzel görüntüleri BURADA bulabilirsiniz. Çok değişik modellerin ortaya çıkması biraz arıştırma ve biraz hayal gücüyle biraz da benim yaptığım gibi akışına bırakmakla mümkün. İrem Hanım'a bu etkinliği düzenlediği için sonsuz teşekkürler. Kendi adıma hem kendimi oldukça geliştirebildiğim hem de dikişe doyduğum bir etkinlik oldu diyebilirim.

Benim kendi adıma favorim bu cepli leopar elbise oldu. Hem dolabımda olmayan bir parça olduğundan hem de duruşunu beğendiğimden en en çok içime sinen bu elbisenin dikiş aşamalarını fotoğraflı olarak anlatmaya çalışıcam.


Kalıbım bu. Etkinlikteki modelin birebir aynısını bulamadığımdan en yakın olarak bu basit kalıbı seçtim. Ön kol ve arka kol modelde 2 parça ama tüm modellerimde tek kol kullandım.

Hem elbise kumaşı hem de astar kumaşını aynı biçtim ve parçaları birleştirirken sorun yaşamamak için bu iki kumaşı kenarlarından zigzag dikişi ile birleştirdim.

Arka orta dikiş, yan dikişleri ve kolları da taktıktan sonra BURADA anlattığım şekilde ceplerini diktim.


Yaka için ütü ile biyesini hazırladıktan sonra yakayı bitirdim. Fakat aşağıdaki resimde gördüğünüz üzere yakanın sağ tarafı düz durduğu halde sol taraf oturmamış. Yaka dikişlerinde bu köşelerin içeriden dikilerek tam vücuda oturmasını sağlamak gerekiyor.


Kol kenarları ve etek uçlarını da şu an tam olarak nerede gördüğümü hatırlayamıyorum ama sanırım bir çok arkadaş bu yöntemi kullanıyor. Etek uçlarına zigzag dikişi ile kurdela diktikten sonra düzgün bir şekilde kıvırdım.



Bu vesile ile terzilerden ve profesyonel dikicilerin anlayışlarına sığınıyorum. Doğru yanlış sadece kendi elimin yettiğince yeni başlayanlara yardımcı olabilmek için anlatmaya çalıştım.

Yeşil bluz ve beyaz yazlık elbisemin dikiş aşamaları da en kısa zamanda bloğumda olacak.
Sevgiler, saygılar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder